Liebster Blog Award


Chyba wszyscy znają tę zabawę blogową. Już wiele razy brałam w niej udział i zawsze chętnie odpowiadam na kolejne pytania, które mi zadajecie poprzez nią. Raczej znacie reguły tej gry, więc nie będę ich powtarzać. Tym razem do zabawy zaprosiła mnie Magda Borkowska i Luna, za co serdecznie dziękuję, i już zabieram się za odpowiadanie.

Pytania od Magdy:

1. Jak otwarty jesteś na rzeczy spoza twojej comfort zone (strefy komfortu), również książkowo?
Staram się raczej być otwartą na rzeczy, o których do tej pory nie słyszałam i które dopiero poznaje. Może akurat mi się to spodoba? Nigdy z góry nie przekreślam rzeczy spoza mojej, jak to nazwałaś, "strefy komfortu".

2. Jaka była ostatnia książka, którą zainteresowałaś/eś się dzięki okładce?
Ostatnią taką książką chyba musiała być chyba "Nieskończoność" H.J. Rahlens.

3. Ile czasu dziennie poświęcasz na blogowanie?
Blogowanie to nie hobby, to styl życia! Poświęcam temu cały swój czas! Oczywiście żartuję. Wszystko zależy od tego, jak wiele czasu mam. Staram się codziennie wyciąć chociaż godzinę z życia, by zrobić coś, co uwielbiam, czyli blogować, ale nie zawsze mi to wychodzi.

4. Co zajmuje ci najwięcej czasu w ciągu dnia - oprócz snu?
Jedzenie? Niee, to tylko chwila. Czytanie? Tak, ale nie poświęcam na to najwięcej czasu. Nauka? Możliwe, że tak... Just joking. Chyba nie ma takiej rzeczy, która zajmowałaby mi tak dużo czasu. Staram się znaleźć we wszystkim złoty środek.

5. Kto jest twoim autorytetem? Jeśli nie masz, kogo najbardziej podziwiasz?
Autorytetu chyba nie mam żadnego, jednak nie da się nie przyznać, że mój były nauczyciel od polskiego miał na mnie ogromny wpływ. Dzięki niemu zaczęłam interesować się literaturą i pisaniem. Ale naprawdę bardzo podziwiam Jamiego Olivera. Facet jest po prostu genialny, a ja uwielbiam go po prostu za wszystko, co robi. Ach, szczęśliwa jego żona i czwórka (bądź już piątka?) dzieci.

6. Jaki film/książkę Disneya lubisz najbardziej?
Król Lew forever! To bajka mojego życia.

7. Bez czego nie wyobrażasz sobie życia?
Ekhem... Rozumiem, że bez czego, a nie bez kogo, tak? Nie mogę teraz rozpocząć swojego eseju na temat mojej miłości do SHINee, przyjaciół i psów. W takim razie nie wyobrażam sobie życia bez: gotowania, książek, blogowania, muzyki i podróży.

8. Co sprawia, że się uśmiechasz?
Praktycznie wszystko. Zawsze znajduję jakiś sposób na to, żeby się uśmiechnąć. Wystarczy spojrzenie na tapetę w telefonie, usłyszenie głosu ulubionego wokalisty, oglądanie programów kulinarnych Jamiego Olivera, spotkanie kilku genialnych osób bądź czytanie dobrej książki. Zawsze jest jakiś powód do uśmiechu. Everyone smiles in the same language.

9. Czego najbardziej lubisz się uczyć? Niekoniecznie w szkole, ale np. dla siebie?
Może zacznę od przedmiotów szkolnych. Przyjemność sprawia mi jedynie nauka angielskiego i biologii. Natomiast jeśli chodzi o rzeczy, których lubię się uczyć dla siebie to zdecydowanie... gotowanie i poznawanie nowych języków.

10. Uprawiasz jakieś sporty? Jeśli tak jakie?
A leżenie, obijanie bądź spanie się liczy? Niestety nie lubię żadnego sportu, a jedynym, który toleruję jest pływanie.

11. Jakie 3 filmy każdy powinien obejrzeć i jakie 3 książki przeczytać?
Jeśli chodzi o filmy to zdecydowanie: Wielki Gatsby, Marzyciel i 300. Uwielbiam każdy na swój sposób i oglądałam je po kilkanaście razy. Natomiast książki to: Baśniarz, Gwiazd naszych wina i Mały książę. Wszystkie trzy są jednymi z moich ulubionych.



Pytania od Luny:

1. Jaki jest twój ulubiony bohater z książki?
Jest ich zdecydowanie zbyt wielu, ale mam ogromny sentyment do: Jace'a Waylanda, Willa Herondale i Jaya Gatsby'ego.

2. Lubisz czekoladę?
Czekolada jest cudowna!

3. Jaka książka najbardziej Cię zaskoczyła?
Nie wiem, która najbardziej mnie zaskoczyła, ale jedyną, którą sobie teraz przypominam to Baśniarz. Nie spodziewałam się, że będzie aż tak dobry.

4. Od jak dawna czytasz książki?
Właściwie to odkąd pamiętam, a takie nałogowe czytanie zaczęłam w 2009 roku od Miasta kości.

5. Zawiodłaś/eś się na jakiejś książce?
Tak! Książką, na której najbardziej w całej swojej blogerskiej "karierze" się zawiodłam jest Ostatnia spowiedź. Była dla mnie tak beznadziejna, że skończyłam czytać w połowie i specjalnie z myślą o niej zrobiłam półkę na LC pt. Too dumb; didn't read.

6. Jaką następną książkę chcesz przeczytać?
Na razie zaczytuję się w Portrecie Doriana Graya, a na następny ogień chętnie wzięłabym Grę o Tron.

7. Okładka jakiej przeczytanej książki najbardziej Ci się podoba?
Stanowczo za dużo okładek książek mi się podoba, ale ostatnimi czasy bardzo zachwycam się okładkami trylogii o Marii Antoninie Juliet Grey. Nie pytaj dlaczego... Po prostu je ubóstwiam.

8. Czy zdarza Ci się oceniać książkę po okładce?
Jeśli mam być szczera to jestem gdzieś po części w tym. Okładki mają wpływ na to, czy dana powieść mnie zainteresuje na tyle, by chcieć ją przeczytać, ale nie oceniam książki przez pryzmat jej okładki.

9. Czy często masz tak, że nie wiesz co napisać o danej książce?
Bardzo często. Szczególnie, gdy powieść mnie zachwyciła i nie mogę zebrać wszystkich myśli na jej temat. Ale to działa też w drugą stronę - jeśli jakaś książka bardzo mi się nie spodobała to nie wiem, co o niej napisać, bo była aż tak beznadziejna.

10. Na jaki film musisz koniecznie pójść w tym roku do kina?
GWIAZD NASZYCH WINA! Najbardziej wyczekiwana premiera tego roku.


Mam nadzieję, że dzięki tym odpowiedziom poznacie mnie lepiej. Standardowo powinnam teraz wymienić 11 blogów do zabawy, ale prawda jest taka, że nominuję wszystkich. Jeśli macie ochotę to mam nadzieję, że odpowiecie na pytania, które zadała mi Magda bądź Luna. Ja bardzo chętnie dowiedziałabym się, jakie Wy macie zdanie o tych pytaniach.

4 komentarze:

  1. Ciekawe odpowiedz :) Zgadzam się do co "Króla Lwa" <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za tak szybką odpowiedź :)
    Nie czytałam jeszcze "Baśniarza", ale czeka na półce! :) "Gatzby" dalej czeka, ale książka już za mną. Jace i Will <3 Portret jest świetny.

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak - Gwiazd naszych wina! Nie mogę się tego doczekać.

    OdpowiedzUsuń

 

Blog Archive