73. Jak zbudować szczęśliwy związek? - Artur Król

Tytuł: Jak zbudować szczęśliwy związek?
Autor: Artur Król
Ilość stron: 181
Wydawnictwo: Samo Sedno
Kategoria: poradnik
Wydanie: 2012
Cena z okładki: 29,90 zł
Dostępna również: Księgarnia Gandalf
Ocena: 5/10



Artur Król to psycholog, coach oraz trener rozwoju osobistego i zmiany osobistej. To autor kilku książek (m.in. wydanego przez Samo Sedno poradnika Pewność siebie. Kompletna strategia wykorzystywania własnego potencjału). Prowadzi sesje indywidualne oraz szkolenia dla firm, opierając się na stworzonych przez siebie metodach BeyondNLP i Dynamic Mindscapes.

Chcesz odnaleźć swoją drugą połówkę, ale nie wiesz, jak to zrobić? A może już jesteś w związku i zależy ci na zbudowaniu trwałej, szczęśliwej relacji z partnerem? Na wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące związków znajdziesz odpowiedzi w najnowszym poradniku Artura Króla. Dzięki książce dowiesz się, jak znaleźć odpowiednią osobę i zbudować z nią satysfakcjonującą relację. Odkryjesz swoje potrzeby i oczekiwania wobec związku, zaczniesz stosować cztery najważniejsze zasady podczas poznawania nowych osób i odpowiednio przygotujesz fundamenty do stworzenia szczęśliwego związku.

Wprost uwielbiam poradniki tego wydawnictwa i pożeram prawie każdy, który zostaje wydany. Przy tym jeszcze na żadnym się nie zawiodłam i zawsze miałam miłe wspomnienia związane z tą lekturą. Dodatkowo pożyczałam ją wielu znajomym i oni również byli zadowoleni z rezultatów po przeczytaniu tej książki. Jednak do samej konwencji poradnika o budowaniu szczęśliwego związku podeszłam trochę sceptycznie. Nigdy nie wierzyłam w to, że jakiś podręcznik może pozwolić nam lepiej nawiązywać znajomości z ludźmi bądź sprawić, żebyśmy znaleźli drugą połówkę.


Poradnik składa się z czterech wyraźnych części. Pierwsza część, tzw. "dla wszystkich", opisuje nam związek z psychologicznego punktu widzenia. Możemy sprawdzić co dla nas oznacza bycie z drugą osobą, jakie mamy oczekiwania wobec związku, jak możemy przygotować się do jego zbudowania oraz poznamy kilka różnych modeli relacji. Druga część, tzw. "dla szukających", kieruje się już bezpośrednio do osób, które chcą znaleźć swoją drugą połówkę. Dowiemy się tutaj o mitach na temat miłości i związków oraz uświadomimy sobie kogo tak naprawdę szukamy i gdzie możemy znaleźć tę osobę. Trzecia część, tzw. "dla budujących", określa już dokładny proces budowy związku oraz ukazuje różnice między męskimi a damskimi priorytetami w tejże relacji. Ostatnia część, tzw. "dla kończących" jest skierowana do osób, które kończą swój związek z daną osobą. Ludzie, który przeżyli dość bolesne rozstanie mogą tutaj dowiedzieć się co robić, żeby z powrotem stać się silną osobą i iść dalej.

Nie miałam okazji przeczytać poprzedniego poradnika tego autora, więc nie mam możliwości porównania ich obydwu względem siebie. Wiadomo, że nawiązywały do innych rzeczy, ale dzięki temu przekonałabym się, czy autor tak samo podszedł do tych dwóch zagadnień.

Niestety nie wierzę w coś takiego jak "recepta na udany związek". Prawda jest taka, że jeśli się kogoś kocha to wtedy ten związek będzie szczęśliwy, ale jeśli tego brakuje w naszej relacji to tak naprawdę żaden poradnik nam nie pomoże poprawić sytuacji. Dlatego tak sceptycznie podchodzę do tej książki. Wydawało mi się, że autor pochodził do kwestii udanego związku w sposób za bardzo teoretyczny. Dużo mówił o tym, co można zrobić i jak to zrobić, ale tak naprawdę to nie widziałam zbyt dużej możliwości na to, żeby tę teorię zastosować w praktyce. 

Książkę w dużym stopniu ratują ciekawe ćwiczenia. Przerobiłam je prawie wszystkie (oczywiście oprócz tych, które nie były mi w żadnym stopniu potrzebne) i muszę przyznać, że moim największym faworytem jest wizualizowanie poprzedniego związku, jakby to był film w kinie. Dodatkowo bardzo spodobały mi się pytania i sama możliwość tego, żeby wyznaczyć swoje własne priorytety, którymi kierujemy się poszukując idealnego partnera. W tej publikacji są również zapisane rozmowy psychologa z pacjentami. Wydawało mi się, że to będzie dobry zabieg, ale dialogi niestety były zbyt sztuczne, żeby mogły być prawdziwe. Nie podważam doświadczenia autora, jednak ten poradnik chyba trochę go przerósł.

Jak widać książka ma swoje plusy i minusy, a ja sama nie jestem pewna tego, co tutaj przeważa. Jeśli jesteście zainteresowani tym, co autor napisał w tej książce to na pewno po nią sięgniecie, jednak nie dajcie się zbałamucić, że po przeczytaniu takiego poradnika jesteście bardziej dojrzalszymi w związkach z ludźmi. Ja ani go nie polecam, ani nie odradzam, jednak przyznaję, że ta książka wypada blado na tle innych poradników tego wydawnictwa. Czy ją przeczytacie to kwestia Waszego wyboru i tego, czy jesteście zainteresowani tą pozycją.


Za możliwość poznania sposobów na budowę lepszego związku dziękuję wydawnictwu Samo Sedno!



***

Zapraszam do zgłaszania się po kalendarz biurkowy wydawnictwa Dreams na fejsbukowej stronie mojego bloga. :3


9 komentarze:

  1. Wg mnie również nie ma jednego przepisu na to jak ma związek wyglądać, a tym bardziej jak zbudować szczęśliwy związek. To przychodzi samo, a najlepszym nauczycielem jest doświadczenie jakie zdobywamy podczas takiej relacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo! Strona z "Córki dymu i kości" na obrazku :D Co do poradnika - ogólnie nie przepadam za takimi książkami, więc jeśli nie polecasz to tym bardziej:P

    OdpowiedzUsuń
  3. Do takich poradników trzeba podchodzić z przymrużeniem oka, a ja sam na pewno nie sięgnę po taką pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię poradniki tego wydawnictwa. Myślę, że ten również przypadłby mi do gustu, szczególnie, że zawiera praktyczne ćwiczenia, które uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ze swoim mężem jestem od ponad dziesięciu lat w związku, więc chyba poradników nie potrzebuję ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. Poradniki to nie moja bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znoszę poradników. Już z jednym musiałam się męczyć i jakimś cudem udało mi się przez niego przebrnąć. Jak na razie w żadnym związku nie jestem, dlatego książka dla mnie jest jak najbardziej zbędna.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam poradniki Samo Sedno. Są fantastycznie napisane! Może tego akurat nie potrzebuję, ale jestem pewna, że jest świetny.

    OdpowiedzUsuń
  9. Poradniki lubię, jednakże ja do związku się nie nadaje (hahaha), więc i takowych porad nie potrzebuję :3

    OdpowiedzUsuń

 

Blog Archive