380. Przedpremierowo: Szept wiatru - Sylwia Trojanowska


Tytuł: Szept wiatru
Autorka: Sylwia Trojanowska
Ilość stron: 352
Wydawnictwo: Videograf
Kategoria: literatura młodzieżowa
Data wydania: 17 stycznia 2017 r.
Cena z okładki: 29,90 zł
Ocena: 7/10



Po ostatnich wydarzeniach Kasia Laska nie wie, co ma ze sobą zrobić. Jej miłość i wszystko to, co planowała stoi pod znakiem zapytania. Dziewczyna jest zrozpaczona tym, jak wszystko się potoczyło, jednak musi wziąć się w garść i zawalczyć o to, na czym jej zależy. Kiedy do Kasi docierają wiadomości, które rzucają nowe światło na sprawę Maksa, w dziewczynie znowu rodzi się nadzieja. Jak potoczy się historia Kasi?

Trylogia Sylwii Trojanowskiej jest jedną z najciekawszych, jakie miałam przyjemność czytać. Uwielbiam dwie poprzednie części, więc nie mogłam doczekać się rozwiązania losów naszych głównych bohaterów. Jak zwykle autorka mnie tutaj nie zawiodła i przyznam szczerze, że lepszego zakończenie bym sobie nie wymarzyła.

Rzeczą, która bardzo rzuca się w oczy jest to, jak zmienia się nasza główna bohaterka, Kasia, oraz to, jak zmienia się styl pisania Sylwii Trojanowskiej. Kasia z zakompleksionej i zmartwionej dziewczyny zamienia się w kogoś, kto wreszcie zna swoją wartość i wie, na co go stać. Uwielbiam to, że nasza bohaterka przeszła metamorfozę zarówno fizyczną i pomogła swojemu zdrowiu, ale również przemianę psychiczną. Jestem zakochana w tych wartościach, które ukazuje Sylwia Trojanowska w swoich książkach i w tym, że zawarła tutaj tak cudowną pointę. Nigdy nie jest za późno, by coś zmienić i zawsze warto walczyć o to, na czym nam naprawdę zależy. Bardzo podoba mi się również to, jak zmienił się styl pisania autorki. Widać, że to jest już jej trzecia książka i czuje się jeszcze lepiej przy tworzeniu tej historii niż w poprzednich częściach. Oczywiście nie twierdzę tutaj, że poprzednie części były złe - po prostu zauważam, że od pierwszego tomu aż do tego autorka poczyniła duże zmiany i to zmiany zdecydowanie na lepsze.

Bardzo zżyłam się z tą historią i ciężko było mi porzucić Kasię, Maksa i Zosię. Po przeczytaniu końcówki drugiego tomu byłam bardzo ciekawa tego, jak Sylwia Trojanowska poradzi sobie z tą sytuacją i jak właściwie z niej wybrnie. W trzecim tomie naprawdę dobrze udało się jej zamknąć losy głównych bohaterów, a ja jestem bardzo zadowolona z takiego zakończenia. Jestem przekonana, że to będzie jedna z tych trylogii, które będę bardzo długo miło wspominać. Trzeba przyznać, że historia Kasi jest naprawdę bardzo wzruszająca, ale jednocześnie dająca niesamowitą nadzieję i energię na przyszłość.

Szept wiatru to wisienka na torcie jednej z ciekawszych powieści dla młodzieży. Sylwia Trojanowska w mistrzowski sposób zamyka losy naszych ulubionych bohaterów, wyrywając ogromną dziurę w sercu czytelników, a jednocześnie sprawiając, że nie potrafimy przestać się uśmiechać. Tak powinno się pisać książki! Może nie jest to historia zasługująca na miano arcydzieła, jednak naprawdę świetnie się ją czyta i zostaje na długo w pamięci, więc polecam Wam jej lekturę.


Za możliwość przeczytania książki i objęcia jej patronatem dziękuję wydawnictwu Videograf.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Blog Archive